21 Mei 2011

Cabaran:Hari 2

SEJAUH MANA ANDA BERUBAH DALAM MASA 2 TAHUN SEBELUM INI


Sebenarnya aku kurang faham maksud soalan ni. Dia tanya perubahan aku 2 tahun lepas or sekarang ehh?? Hm, kalau 2 tahun lepas aku dah kurang ingat sebarang perubahan yg jadi pada aku. Jadi, aku cerita perubahan sekarang berbanding 2 tahun lepas la yepp.

2 tahun lepas adalah bersamaan dengan tahun 2009. Di mana pada awal tahunnya itu aku masih menunggu offer untuk masuk IPT. Ada kaitan tak?

Ok. Awal tahun ni aku dpt contact dgn kawan lama aku. Aku bepisah dgn mereka mereka ni hampir 10 tahun. Gila lama! Waktu tu aku darjah 4 lagi. Yg aku nak mention kat sini bukan mereka tu tapi adalah someone ni. Tu pun dia jumpa aku melalui abang dia and abang dia pulak melalui kakak aku. Berbelut belit kan.

Benda first yg dia tanya bila dah dapat fb aku is..ko hitam lagi tak? Grrrrrr..
Macam behengongg la. Ok aku terasa tapi sikit je la sbbnya skrg ni aku dah tak hitam dahh.HAHA. Yeah, its true. Aku tak tipu. Dia pun tekejut tgk gambar aku dlm fb. Bukan edited pictures ok. Mmg zaman tok kaduk aku dulu tersangatlah legamnya sampai macam tahap rupa pun tiada.huahuahua.mengutuk diri sendiri ehh. Skrg tanpa rasa bangganya dan rendah diri aku mengumunkan yg kulit aku dah cerah secerah alam. Nenek aku pun pandang aku 3x tak berkelip sbb tak percaya tgk kulit aku ni.I Lioke u nenek.Mwaxx!

Selain..?

disebabkan 2 tahun lepas aku jadik newbie dekat kampus ni, nak dijadikan cerita kpda sesiapa yg terkena kejutan budaya tu memang segera maklum la dgn cara pemakanan tanpa batasan. Ala, ada kan page community kat fb yg 'kami tambah sehat lepas masuk Universiti' tu..aku like page tu sbb berat aku cecah 57 waktu tu. Huduhh laa kau nafsu. Tapi after 2 years kat sini, aku menjadi pengguna berhemah dan perantau bertauliah. Kira aku dah mumayyiz la waktu ni.HAHA. Aku tak cakap aku dah selimm tapi berat aku susut la jadik 49!


Next, kalau 2 tahun lepas aku guna bband maxis tapi tahun ni aku dah guna bband celcom. Tu tak temasuk port kampus lagik.HAHA.

Oh! Last 2 years aku seorang pemegang lesen P yg tidak dibenarkan sama sekali memandu tanpa co-pilot disebelah kiri terutamanya di jalan ber-tar. Tapi kini akulah salah seorang rakyat malaysia yang memiliki lesen penuh pemanduan tak termasuk motosikal, dan tiada lagi huruf P kaler putih menempek dekat cermin kereta bapak aku. Bangga bangga. Kemudian lagi yang paling best tak terhingga adalah mendapat green light utk menjadikan kereta avanza G tu macam milik persendirian dan boleh memandu dengan suka hati ke mana jua dan pada bila-bila masa. Dengan syarat tangki minyak isi sendiri. DEAL!


Plus, 2 years ago aku banyak boyfriends. Susah aku nak pilih mana aku nak jadikan tunang aku nt. Jadik aku clash kan semua and decide utk jadi gay sahaja. Ok ini tipu. heheh.

DONE la!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan